Zeeland

25 maart 2020 - Burgh-Haamstede, Nederland

Ja, je leest het goed. Het is helaas geen typfout. Het moet niet Nieuw-Zeeland zijn nee, we zitten in Zeeland. Het Zeeland van die mooie blauw witte vlag, stranden, het Zeeland van blof, hordes met Duitsers en vakantieparken. En laat laatste dat nou precies zijn waar we momenteel zitten.

De situatie zal niemand zijn ontgaan. Het virus maakt het dagelijks leven voor een ieder van ons haast onmogelijk. Niet alleen hier, maar ook op reis aan de andere kant van de wereld. Landen sluiten 1 voor 1 hun grenzen en het luchtruim dreigt zelfs dicht te gaan. We hadden al veel plannen moeten omgooien en zelfs annuleren, maar dat de situatie zó snel zou escaleren had niemand gedacht denk ik.

De keuze werd dan ook niet: gaan we naar huis of blijven we vakantie vieren. Nee. we moesten kiezen uit, wat is voor ons de veiligste plek om te verblijven. Opgesloten zitten op een eiland in Thailand leek ons geen slecht idee. Mede omdat de situatie in Thailand heel anders is/was dan hier in Nederland. Maar om voor onbepaalde tijd vast te zitten, is spannend. Helemaal als ook daar de pleuris uitbreekt.

Goed, we hebben dus besloten om vanaf Bangkok een directe vlucht te nemen naar Amsterdam. Daar zijn we gisteren geland. Met de hulp van onze ouders en Frank zijn we geheel vlekkeloos in het vakantiehuisje terecht gekomen. Het bed was al opgemaakt en de koelkast stond vol. Fantastisch. We zitten, naar omstandigheden, dus best op een goede plek. We mogen niet klagen.

Maar goed. Genoeg over de situatie zoals die nu is. Ondanks het feit dat we anderhalve maand eerder naar huis moesten, hebben we ruim 2 maanden hele toffe dingen gezien en meegemaakt. De verhalen die jullie tot nu toe hebben gelezen zijn geëindigd in Noord-Thailand. Hierna zijn we nog in Myanmar, India en Zuid-Thailand geweest. Of ik hier nog over ga schrijven?! Ja, natuurlijk! Ik heb alle tijd van de wereld. En jullie ook, haha!

Dus maak je borst maar nat. Binnenkort zal ik vertellen over het geweldige Myanmar, en daarna over het bizarre India. Beide 2 totaal verschillende landen, ondanks het feit dat ze naast elkaar liggen. In beide landen hebben we zo veel mooie dingen gezien en zo veel dingen meegemaakt. Van een onvermijdelijke voedselvergiftiging in India tot slapen in een 5 sterren resort aan het prachtige strand in Myanmar. To be continued!

Groetjes van ons uit Renesse!